≡ Menu

Nuo 0 Iki 15 Milijonų Per Penkerius Metus: Kur Paslaptis? (+VIDEO)

Vakar žiūrėjau vieną geriausių verslo interviu per pastaruosius pusę metų:

Alex Becker kalbina Nathan Barry – kompanijos ConvertKit įkūrėją, kuris užaugino verslą nuo nulio iki 15 milijonų dolerių apvyvartos be išorinių investicijų per 5 metus.

Video nuorodą rasi straipsnio apačioje.

Vienas iš pasikartojimų, kurį tame pokalbyje buvo labai sunku ignoruoti:

Klientas, klientas, klientas.
Vartotojas, vartotojas, vartotojas.

Supaprastintai:

Kuo geriau pažink savo vartotoją, kuo giliau suprask jo poreikius bei problemas, o tada išspręsk tas problemas ir patenkink tuos poreikius geriau, nei bet kas kitas.

Net jei tai reikalauja neproporcingai daug “rankinio darbo”, kuris “visiškai neatsiperka” iš pradžių.

Bam. Pergalės formulė.

Ne hack’as, ne triukas ir ne greito praturtėjimo schema – kažkas daaaaug geresnio ir galingesnio, nei tai:

Laikui nepavaldus principas.

Todėl verta vis iš naujo priminti sau ir kitiems, kad:

  • Triukais, hack’ais ir taktikomis grįstas verslas gali duoti greitą akimirkos rezultatą iš karto, bet pasmerktas žlugti ilgojoje perspektyvoje;
  • Solidžiais principais grįstas verslas gali nerodyti beveik jokių rezultatų ištisus mėnesius ar net metus, o tada staiga pradėti augti lyg ant mielių.

Nesustabdomai.

Būtent dėl tos priežasties, kad verslo kūrėjai įdėjo neproporcingai didelį kiekį pastangų tam, kad pažintų savo vartotoją ir sukurtų būtent jam geriausiai tinkantį sprendimą.

Kai tai nutinka, žodinės rekomendacijos pasklinda, kaip ugnis perdžiūvusiuose Australijos krūmynuose ir verslas staiga “tampa sėkme per vieną naktį”.

Kuo geriau pažinti savo vartotoją reiškia:

  • Kalbėtis su juo – paštu, žinutėmis, telefonu, internetu ir gyvai;
  • Užduoti jam gerai parinktus klausimus, įsiklausyt į atsakymus;
  • Skaityti tai, ką jis skaito; žiūrėti tai, ką jis žiūri; lankytis ten, kur jis lankosi;
  • Stengtis kuo geriau įsijausti į jo požiūrio tašką, pasaulio suvokimą, pojūtį, džiaugsmus, nerimus, aktualijas..

Vartotojo pažinimas yra tikras verslo detektyvas – jis užtrunka, jis reikalauja daug nuoseklaus darbo, laiko, pastangų ir dedikacijos.

Todėl nenuostabu, kad dauguma šio darbo visai nenori daryti:

Dauguma verčiau vaikosi tai, kas blizga; tai, kas “seksualu”; tai, kas “ant bangos” ir tai, kas madinga. Pvz., tapti “influenceriu”.

Tam ji ir yra dauguma.

Toje daugumos pusėje aš taip pat buvau – dirbdamas tiek su Space Dragon, tiek su ZenWork aš rodžiau labai mažai noro ir dėjau labai mažai pastangų tam, kad kuo geriau pažinčiau savo vartotoją.

Ir rezultatai akivaizdūs:

Nors produktai ir buvo “daug žadantys” – ypač Space Dragon – tačiau po beveik keturių metų nuolatinio “mūšio į kalną”, teko pripažint, kad tą mūšį mes pralaimėjome.

Ir už tai atsakingas ne kas kitas, o aš:

Vietoj to, kad įžeminčiau verslą fizinėje realybėje – susifokusavęs į vieną konkretų vartotoją, konkrečius jo poreikius, pomėgius ir problemas – aš skrajojau savo vaizduotės padebesiuose, įsivaizduodamas, kaip čia viskas “tuoj tuoj bus labai afigienai” ir pradėdamas vis naujus projektus, nors dar neįtvirtinau pirmojo.

Neabejotinai, klaidų dariau ir daugiau, tačiau ši buvo viena iš pamatinių.

Aš klydau ir nežinojau, kad klystu – buvau “žuvis vandenyje” ir nemačiau vandens aplink save.

Todėl galimybė dirbti Startup Zarasai projekte verslo mentoriumi, analitiku ir treneriu man buvo tokia didelė dovana:

Atsitraukęs iš šono aš galėjau pamatyti tas klaidas ir spragas, – pagaliau! – kurių nebemato patys verslų savininkai, nes jie tiesiog per daug pasinėrę į savo kasdienes veiklas.

Ir nesugebėjimas identifikuoti savo galios vartotojo bei kuo labiau įsijausti į jo poreikius, problemas bei aktualijas yra vienas iš pasikartojimų, kurį dirbdamas SZ projekte aš mačiau.

Todėl buvo taip nuostabu, kai mes ėmėme tvarkyti šią spragą su Startup Zarasai dalyviu Mangirdu ir tai atnešė geresnį rezultatą, nei mes galėjome tikėtis iš pradžių.

Bingo! Voila.

Teorija pasiteisino praktikoje.

Panašu, kad kitaip ir būti negali – pagalvok apie tai:

Jei Tu tikrai nuoširdžiai bandai suprasti savo kliento poreikius – vėl ir vėl ir iš naujo – o tada darai viską ką gali, kad tuos poreikius patenkintum geriau, nei bet kas kitas..

..kokį poveikį tai sukuria Tavo klientui?

“Kol aš miegojau, kažkas iš tiesų nuoširdžiai galvojo apie mano problemas, poreikius, iššūkius ir.. Mane?!”

Dar daugiau:

Ne tik galvojo – nes “galvoja” ir kalba daug kas – bet ir dirbo tam, kad galėtų pasiūlyti konkretų, būtent man skirtą sprendimą, kurio tiesiog neįmanoma ignoruoti?

OMG, kas čia vyksta?!.”

Mąstant apie verslą iš šios perspektyvos mane užlieja didžiulė šilumos, prasmės ir tikėjimo banga. Tikėjimo ateitimi, dabartimi ir žmonija.

Pabaigai:

A. Mes galim būti tuo pokyčių, kurį norim matyti savo aplinkoje ir verslas gali būti tiesiog nuostabi to pokyčio priemonė.

Mes galim ir uždirbti gerus pinigus ir kurti kitiems neproporcingai didelį kiekį vertės. Nuoširdžios. Tikros. Visapusiškos.

B. Gilus, nuoseklus mąstymas apie savo klientą ir kasdienis darbas tam, kad sukurtum būtent jam skirtą geriausią sprendimą yra viena iš gryniausių man žinomų tarnystės formų.

Verslas, kaip dvasinė praktika, išties.

P.S. Štai minėtas video interviu, kuris įkvėpė straipsnį:

Jei Tau tikrai įdomu verslas – rask valandą laiko, kai gali susitelkti, įsiklausyti, užsirašyti ir reflektuoti.

Kai pagalvoji, jog:

Vietoje to, kad per dieną išsitaškytum “20 kartų po 5 minutes” socialiniuose tinkluose, Tu gali nemokamai gauti valandą aukščiausios prabos praktinių žinių verslo srityje…

..užplūsta ir nesąžiningo pranašumo ir gailesčio jausmas vienu metu.

Gailesčio jausmas tiems, kuriuos vis dar tampo akimirkos malonumo impulsai internete.

(Įskaitant save, praeityje.)

P.P.S. Taip pat radau fantastišką Nathan Barry straipsnį “15 lessons from our first $15 million” , kuriame jis glaustai, bet turtingai aprašė nemažą dalį tų pačių tiesų, kurias įvardino ir interviu metu.

Jei kyla klausimas “skaityti ar žiūrėti?” – daryk abu. 😉

Nes vienas sustiprina kitą. Jei tik tema tikrai įdomi.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment